Pompoensoepje

03:39

Ik ben dol op zelfgemaakte soepjes. Ik vind koken heerlijk maar ik ben een echte luie aap, dat durf ik best toe te geven. Dus in drukke weken, als ik toch graag lekker veel groentes binnen wil krijgen zonder veel gedoe eet ik soep! Zo at ik van de week weer een heel makkelijk zelfgemaakt soepje. 
Nodig hiervoor: olijfolie,wat bouillonblokjes, milde currypasta van patak, uien, knoflook, een pompoen, wat doperwtjes uit de vriezer en een staafmixer.

Eerst de ui glazig bakken in de olijfolie en naar smaak wat theelepeltjes currypasta toevoegen. Daarna de knoflook uitpersen boven de pan, en het geheel even bakken. Voeg de in stukjes gesneden pompoen toe en bak het geheel ongeveer vijf minuutjes. Voeg nu ongeveer 1,5 liter water toe en de bouillonblokjes en laat het geheel een half uurtje zacht pruttelen. Test of de pompoen zacht is. Als de pompoen zacht is gooi je er een paar handjes doperwtjes bij en laat nog vijf minuten doorkoken. Haal dan de pan van het vuur en ga aan de slag met de staafmixer tot je een mooi zacht soepje hebt (paar stukjes hier en daar is niet erg). Proef het geheel en voeg naar smaak nog wat zout en peper toe. En klaar ben je! Echt een heerlijk warm, dik en vullend winters soepje. Heel geschikt ook om in je tupperware-achtige bakjes in de koelkast te gooien en de hele week  lekker mee te lunchen.
Liefs,
Het Broodmeisje

You Might Also Like

0 reacties

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe