Wat ik eet op een dag

05:01

Ik vind het zelf altijd heel leuk om op youtube "what I eat in a day" filmpjes te kijken. Ik weet niet waarom, maar ik vind dit heel leuk en doe er veel inspiratie uit op. Ik ben zelf best wel een saaie eter, vooral qua ontbijt en lunch. Ik eet vaak hele periodes redelijk veel dezelfde dingen tot ik erop uit gekeken raak en ik het weer omgooi.

Zo eet ik de al een tijd graag fruit als ontbijt: een big ass fruitsalade is echt hét perfecte begin van mijn dag. Terwijl ik thee zet snijd ik 2 à 3 stukken fruit in kleine stukjes, de soorten fruit wisselen. De salade bestaat altijd uit 1 à 2 (elstar) appels met ofwel banaan, peer of kiwi erbij. Echt superlekker en vullend begin van de dag, ik drink er graag een grote mok thee bij en bekijk mijn favoriete blogs. Eerder was ik niet zo van de ontbijtjes, soms at ik een appel maar dan had ik toch gauw alweer honger. Maar fruitsalade 's ochtends is gewoon zó lekker en je voelt je zo healthy en energiek na het eten ervan dat zelfs een voormalig niet-ontbijter als ik hier elke dag graag tijd voor vrij maakt.

Tussendoor eet ik de gehele dag eigenlijk graag fruit, lekker makkelijk en gezond. Zowel als ik gewoon thuis ben, maar zeker ook als ik een hele dag colleges en werkgroepen heb. Verder eet ik soms aan het einde van de middag lekker een cracker met een kopje tuinkruidenbouillon erbij, afhankelijk van de honger.

In de middag wisselt het nog wel een beetje. Als ik gewoon thuis ben en meer keuze heb eet ik graag twee vers afgebakken pitabroodjes met kaas, komkommer en ei. Maar soms maak ik ook een soort salade van een halve (warme) zoete aardappel, een halve komkommer en een flinke dot hummus: echt heerlijk. Als ik wel de hele dag op de universiteit ben haal ik meestal een half tarwestokbroodje met een bakje tuinkruidensmeerkaas, lekker makkelijk om tijdens college (mag eigenlijk niet) op te eten en vullend genoeg zodat ik de hele dag wel erop vooruit kan.

's Avonds verschilt het ónwijs wat ik eet. Ik kook wel steevast teveel als ik kook dus meestal gaat er nog een bakje de koelkast in voor later die week en 1 à 2 porties in de vriezer. Dit vind ik vaak toch de goedkoopste en makkelijkste optie, want zeker als je (zoals ik als student) regelmatig alleen voor jezelf kookt merk je dat je toch snel bijna evenveel kwijt bent voor een persoon als voor vier personen. Althans, dit is bij mij het geval. Ik wil toch graag vaak meer dan een soort groenten en als je alle andere ingrediënten toch in huis gaat halen kun je vaak voor weinig extra er vier porties van maken. En als je dan soms geen zin of tijd hebt om te koken of wat later thuis bent is het wel zo makkelijk dat er gewoon een homemade maaltje op je staat te wachten dat alleen nog maar even in de oven of magnetron hoeft. De laatste tijd maak ik graag dikke groentesoepjes: dus lekker dik qua structuur en daardoor vullend genoeg als avondmaaltje. Verder maak ik graag couscoussalade, vooral als ik lui ben want behalve de couscous zelf bereiden is het alleen maar snijdwerk! Wanneer ik wat meer tijd heb maak ik graag risotto (met bijvoorbeeld verse spinazie en champignons) of een lekkere lasagne met ricotta/oude kaas-vulling en héél veel groenten.

Zoals ik eerder vertelde eet ik ook vaak op mijn werk, omdat ik dan al om vijf uur begin neem ik óf een restje mee van die week of eet ik graag twee broodjes met smeerkaas of hummus en een cup a soupje. Niet heel spannend, maar wel lekker en vullend genoeg om de avond mee door te komen. Vaak eet ik dan nog wat fruit als ik thuis kom om tóch een klein beetje de vitamientjes aan te vullen.

Toetjes ben ik dus persoonlijk geen groot fan van, ik houd meer van hartig. Maar als ik dan toch soms zin heb in een toetje pak ik graag een festini (peer natuurlijk) uit de vriezer. Mijn absolute favoriet als het op ijsjes aankomt!

Dus nu hebben jullie een klein beetje een idee van wat ik zoal op een dag allemaal naar binnen werk. Als jullie nog leuke maaltijd-ideeën hebben of je eigen eet-lijstje willen delen: helemaal leuk. Laat dan vooral een reactie achter!

Liefs,

Het Broodmeisje

You Might Also Like

0 reacties

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe